ساس ها در هتل چه مشکلاتی ایجاد می کنند؟

در این مقاله داستان های ساختگی و حقایق مربوط به مشکلات ناشی از وجود ساس ها در هتل که مدیران هتل باید در مورد آن ها آگاهی داشته باشند را بررسی خواهیم نمود.

اگر شما در صنعت هتل داری فعالیت می کنید، احتمالا باید چیزهای زیادی در مورد ساس شنیده باشید. مشکل اصلی این است که تمام چیزهای رایجی که در مورد ساس گفته می شود، حقیقت ندارد.

چطور باید غلط را از درست تشخیص دهید و چطور باید شایعات را از حقایق تمیز دهید؟ این مطالب می توانند در این امر به شما کمک کند. در ادامه شایعاتی که در مورد ساس ها وجو دارند را بررسی خواهیم نمود.

مشکلات ناشی از وجود ساس در هتل و مهمانسراها

1. ساس ها تنها در اتاق های کثیف هتل پیدا می شوند

این عبارت یک شایعه است. بر اساس گفته های سایت آژانس حمایت از محیط زیست ایالات متحده که با کلمات اختصاری EPA شناخته می شود، کثیفی و جرم عاملی نیست که ساس ها را جذب می کند، بلکه گرما، فشار خون و دی اکسید کربن افراد در حین خواب، عامل جذب آن ها می باشد. بنابراین با وجود اینکه کثیفی عامل اصلی جذب ساس ها نیست، عدم رعایت بهداشت، فضای بیشتری به آفات می دهد که در آن پنهان شوند و رشد پیدا کنند.

2. ساس ها تنها در شب ها بیرون می آیند

این موضوع هم شایعه به حساب می آید هم حقیقت. ساس ها آفاتی شب زی هستند که همین موضوع باعث می شود تشخیص آن ها دشوار شود. اگر چه از آن جایی که آن ها خود را با میزبان شان که انسان ها باشند تطبیق می دهند، گاهی اوقات در طول روز هم افراد را گاز می گیرند. بنابراین نمی توان این احتمال را به طور کامل رد کرد.

ساس ها در روز نیز میزبان را نیش می زنند

3. اکثر افراد می توانند به راحتی این حشرات خونخوار را کنترل کنند

این جمله یک تصور اشتباه است. بر اساس تحقیقات، اکثر مسافران آمریکایی نمی دانند که ساس دقیقا چه شکلی است. علی رغم این ناتوانی در شناسایی ساس ها، ۶۰ درصد از مسافران مورد بررسی قرار گرفته، اظهار کردند که در صورت مشاهده آثاری از آفات، هتل خود را تغییر خواهند داد. اکثر ساس ها رنگ قرمز مایل به قهوه ای و بدنی بیضی شکل دارند و به اندازه یک هسته سیب هستند. آن ها بال ندارند.

 

حضور حشرات، به عنوان مثال ساس، در هتل‌ها می‌تواند یک مسئله مزاحم و ناخوشایند باشد. ساس‌ها یک نوع حشره کوچک و شب‌فعال هستند که از خون انسان‌ها یا دیگر حیوانات خون‌گرم تغذیه می‌کنند. این حشرات معمولاً در تخت‌خواب‌ها، مبل‌ها، و سایر اماکنی که افراد بیشتر وقت‌شان را در آنجا سپری می‌کنند، پیدا می‌شوند.

 

اگر شما یا سایر مهمانان هتل احساس می‌کنید که ساس یا سایر حشرات در اتاق یا امکانات هتل حضور دارند، بهتر است که به کارکنان هتل اطلاع دهید. هتل‌ها معمولاً تجهیزات و فرآیندهای خاصی برای مدیریت و کنترل حشرات دارند. مدیریت زودهنگام این مسائل می‌تواند از گسترش حشرات جلوگیری کند

 

4. ساس ها یک دوره طولانی از بین رفته بودند اما دوباره تجدید حیات کردند

این موضوع حقیقت دارد. بعد از اینکه چند دهه پیش ساس ها تا حد خیلی زیادی از بین رفته بودند، احتمالا به خاطر افزایش سفرهای بین المللی در اواخر سال ۱۹۹۰ تعداد آن ها به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرد.

5. تنها در رختخواب پیدا می شوند

این عبارت یک افسانه است و حقیقت ندارد. با وجود اینکه بیشتر ساس ها به طور فراگیری در رختخواب، تاج تخت، قاب عکس ها و قرنیزهای اطراف تخت پیدا می شوند، اما آن ها را می توان در اطراف این مناطق نیز مشاهده نمود.

  • روکش مبلمان ها
  • پا تختی
  • کمدها
  • قاب پنجره
  • قاب درب
  • فرش
  • ترک خوردگی ها
  • شکاف های دیوار
  • چین خوردگی های پرده

ساس ها می توانند در هر جایی وجود داشته باشند

6. برخی افراد به ساس ها حساسیت دارند

این موضوع واقعیت دارد. عموما ساس ها تا زمانی که ناقل عوامل بیماری زا نباشند، خطر مهمی برای سلامتی افراد ندارند. اگر چه، گزیدگی ساس ها بر روی افراد مختلف آثار متفاوتی می گذارد و ممکن است بعضی افراد نسبت به آن واکنش های آلرژیک نشان دهند که در این صورت به درمان پزشکی احتیاج دارند.

7. آن ها می توانند به راحتی پخش شوند

این عبارت حقیقت را بیان می کند. ساس ها مسافران ماهری هستند که می توانند به راحتی در داخل وسایل افراد مثل چمدان، اثاثیه و سایر وسایل آلوده جا به جا شوند.

8. تنها هتل ها باید در مورد ساس ها نگران باشند

این موضوع واقعیت ندارد. وجود ساس ها علاوه بر اتاق های هتل، در خانه ها، آپارتمان ها، خوابگاه ها، مدارس، مراکز درمانی، کارخانه ها، تئاتر ها، ماشین ها و مکان های دیگر هم ثابت شده است.

9. برای کنترل وجود ساس ها در هتل به کمک افراد حرفه ای در زمینه کنترل آفات نیاز دارید

این موضوع حقیقت دارد. عموما روش هایی که خود افراد برای کنترل ساس ها به کار می بندند، در کنترل یا حذف این آفات بی اثر است. احتمالا یک روش یا یک محصول هم به تنهایی نمی تواند جلو هجوم این آفات را بگیرد. به علاوه بعضی از گونه های ساس نسبت به برخی از آفت کش ها مقاوم گشته اند. فراگیری ساس ها تنها از طریق به کارگیری روش های مختلف توامان و همچنین نظارت دقیق بر این روش ها قابل کنترل می گردد.

شرکت های معتبر کنترل آفات که در زمینه از بین بردن ساس در هتل ها تجربه دارند، می توانند با استفاده از یک رویکرد جامع و کامل به حذف آفات کمک کنند و از بازگشت آن ها جلوگیری نمایند. متخصصان این شرکت در زمینه شناسایی زود هنگام حمله ساس ها و از بین بردن آن ها با کمترین ایجاد وقفه در کارهای روزمره هتل،‌آموزش دیده اند. علاوه بر این، آن ها می توانند به شما و کارمندانتان آموزش دهند که چگونه از ایجاد مشکلات این چنینی در آینده جلوگیری نمایید.